Een AED in het buurthuis

De buurtvereniging de Heikant heeft een Defibrillator (AED) geschonken gekregen. Hij hangt boven de brandblusser.

Het toeval wil dat in het Groeiend Best van 6 november een artikel over de beschikbaarheid 24/7 van de AED’ s is opgenomen. Door stichting Hartslag Best, goed om te lezen.

Onze AED is niet geschikt om buiten op te hangen. Wel kunnen we de AED gebruiken bij calamiteiten tijdens onze activiteiten. Hartslag Best streeft om voldoende inwoners opgeleid en bekwaam te houden in het gebruik van de AED. Aanmelden voor reanimatiecursussen kan via de website hartslagbest.nl In het kader van de privacywetgeving moeten mensen dat zelf doen. De kosten van de cursus bedragen 15 euro.

Om een idee te krijgen wie al opgeleid is willen we dat wel graag weten. Wil je het kenbaar maken bij het secretariaat: Maria van Kollenburg.

Natuurlijk hopen we dat we de AED niet hoeven te gebruiken.