Buurtapp

Hallo buurtgenoten,

Zoals jullie wellicht hebben gezien, zijn er huis aan huis uitnodigingen rondgebracht met de mogelijkheid om jullie aan te melden bij onze buurtapp ‘s. Het gebruik van een ‘Buurtpreventie WhatsApp’ is een steeds populairder middel om een buurt socialer en veiliger te maken als het gaat om kleine criminaliteit, overlast en de zaak in de gaten houden voor elkaar. De ‘Buurtpreventie WhatsApp’ richt zich op het signaleren van verdachte situaties in een bepaalde straat, wijk, buurt, dorp of stad. Het is een burgerinitiatief en dient als moderne vorm van buurtwacht.

De meeste woninginbraken worden opgemerkt door buren zonder dat ze echt doorhebben dat het gaat om een inbraak. Vaak wordt er daarom helaas niet altijd de politie gebeld. Het melden van verdachte situaties in een buurtpreventie WhatsApp is erg laagdrempelig en buurtbewoners worden snel gewaarschuwd. Daarnaast kunnen zij de verdachte in de gaten houden, terwijl ook de politie gebeld kan worden als het blijkt dat er echt iets aan de hand is. In diverse dorpen en steden in Nederland heeft de Buurtpreventie WhatsApp inmiddels al tot succes geleid. Er zijn criminelen aangehouden en het aantal woninginbraken is gedaald.

Het leek ons daarom een goed idee om voor de Buurtvereniging de Heikant meerdere groepen aan te maken onder de namen: de Zessprong, Broekstraat en de Heikant. In elke groep zit één of meerdere personen welke ook in andere groepen zitten en door hun worden de app ’s gefilterd en indien nodig doorgestuurd naar andere groep(en).

• Buurtapp de Heikant bevat de straten: Heuveleindseweg, Hoefweg, St. Annaweg, Broomsedijk, Burgstraat, Dr. Steenhuijsenlaan en de Oirschotseweg van rotonde ringweg tot en met einde Beste grens bij Oirschot.
  • Buurtapp Broekstraat bevat: Broekstraat, De Stek, Mosselaarweg, Oirschotseweg vanaf rotonde ringweg tot het spoor, Parallelweg, Trekzaag en Veldweg.
  • Buurtapp de Zessprong bestaat uit: Kapelweg, St. Antoniusweg, St, Franciscusweg en Zessprong.

Mochten jullie je nog niet hebben aangemeld, dan kan dat alsnog. Voor de buurtapp Broekstraat stuur je een app naar 06-21656494, voor de Zessprong naar 06-42530623 en voor de Heikant naar 06-29479495.

Geef het gespuis geen kans en sluit je aan!

Met vriendelijke groeten,

Bestuur buurtvereniging de Heikant.