Kerst de Vleut

Voor veel mensen in Best is het inmiddels een begrip ‘Kerst in de Vleut’, Op zondag 18 december wordt voor de tiende keer de start gegeven voor de Kerststallenroute en zal voor de zesentwintigste keer de grote kerststal bij de Mariakapel worden geopend.

In totaal zijn er meer dan 100 kerststalletjes / -taferelen te bewonderen. Veel vanaf een uur of vier verlicht, wat nog meer sfeer geeft. Voor woensdag 28 december zijn diverse koren uit Best gevraagd om her-en-der langs de route kerstliedjes te zingen. Het idee is om er een ‘meezing-avond’ van te maken. De koren zijn actief vanaf 18.30 uur tot een uur of acht.

Bij de ‘Herberg’ wordt chocolademelk en glühwein (zonder alcohol) voor ‘een vrijwillige bijdrage’ uitgedeeld.

De grote kerststal is dagelijks geopend en een bezoekje meer dan waard. Het kerst(knik)engeltje wenst iedereen ons nog steeds fijne dagen toe als er een muntje in gegooid wordt en uiteraard biedt de kapel de mogelijkheid om een kaarsje aan te steken voor troost of een bijzonder gedachte is in deze tijd van het jaar.

Als je de route gaat lopen kun je dat doen door een wandelapp te downloaden of door een route uit te printen. De wandelapp kun je downloaden door de QR-code hiernaast te scannen.

De route uitprinten kan via de website www.kerstindevleut.nl, daar vind je het tabblad ‘Welkom en route’. Naar beneden scrollen en kaartje downloaden en printen. Een papieren routekaartje tref je, zolang de voorraad strekt, ook aan in een brievenbus bij de grote Kerststal en bij de Vleutse Hoeve (St. Oedenrodeseweg 23)

Tot slot wordt de route aangegeven door pijlen.

Meer informatie is te vinden op de website en mocht je specifieke vragen hebben, je kunt altijd een mailtje sturen naar kerstindevleut@gmail.com. Tot slot kun je op facebook vriend van ons worden.