Eten wat de pot schaft

Op 13 november 2021 willen wij weer een WALKING DINNER / WISSEL DINER organiseren. Samen een hapje eten met buurtgenoten, om tijdens dat etentje elkaar wat beter leren kennen. Hoe leuk en gezellig kan het zijn. En wij weten dat, want wij spreken uit ervaring.

Hoe gaat het in zijn werk:
Het is de bedoeling om per stel ( in ieder geval moet je met zijn 2en zijn ) één gerecht te koken.
Het gerecht kan bestaan uit:
• ’n voorgerecht,
• ’n hoofdgerecht
• ‘n toetje.

Je krijgt een week van te voren te horen welke gang je moet maken, zodat je het gerecht al kunt voorbereiden. Het gerecht dat jullie moeten maken wordt dan ook bij jullie thuis opgegeten. Er komen twee andere stellen bij jullie eten. Dus jullie zitten met zes personen aan tafel.
Ook gaan jullie als stel bij twee andere stellen een gerecht eten.

We komen om te beginnen om 18.00 uur bij het buurthuis bij elkaar voor een aperitiefje. Daar krijgt iedereen pas te horen waar ze naar toe moeten voor het eerste gerecht “het voorgerecht”. Tussen de gerechten in, zit genoeg tijd om naar het volgende adres te gaan en eventueel nog iets aan het gerecht te doen als het bij jou thuis is. Tijdens deze maaltijd krijg je te horen waar je het volgende gerecht mag gaan eten.

Het lijkt ingewikkeld, maar dat is het zeker niet en je hoeft zeker geen “Jamie Oliver” te zijn. Gewoon iets eenvoudigs kan ook heel lekker zijn. Het gaat tenslotte om de gezelligheid.

Later op de avond komen alle stellen weer bij het buurthuis bij elkaar om na te buurten over hun eet- en kookervaringen. Daar staat koffie klaar met iets lekkers en krijg je twee consumpties van de buurt, verdere consumpties zijn voor eigen rekening.

Wil jij mee doen, of heb je vragen, speciale verzoeken, laat het ons horen: mail dan naar activiteiten@buurtverenigingdeheikant.nl
Let op, je krijgt altijd een bericht terug. Opgeven kan tot 30 oktober (na deze datum kom je op de reserve lijst).